خرید زمین مناسب ساخت و ساز در بابل

خرید زمین مناسب ساخت و ساز در بابل

 

اگر قصد ساخت آپارتمان و یا ویلا دارید ، باید شرایط زمین را قبل از خرید بررسی کنید تا سرمایه شما هدر نرود و سود آوری خوبی داشته باشد.

زمین های مناسب ساخت می بایست شرایط خوبی داشته باشند که به تعدادی از این شرایط اشاره خواهیم کرد.

 

  • موقعیت مکانی
  • بافت منطقه
  • کاربری زمین
  • ویو یا نور مناسب
  • دسترسی آسان
  • دسترسی به امکانات رفاهی یا اجتماعی
  • مسیر رفت آمد مناسب

 

موقعیت مکانی

خریداران آپارتمان یا ویلا همیشه به اینکه در چه منطقه ایی از شهر یا روستا میخواهد سرمایه گذاری کنند یا زندگی کنند توجه ویژه ایی دارند. اگر ویلا باشد حتما میخواهد یک ویوی عالی و آب و هوای خوب داشته باشد و ترجیحا به منطقه هایی که ویلاسازی قبلا صورت گرفته علاقه بیشتری دارند.

خریداران آپارتمان به موارد بیشتری اهمیت می دهند ، مثلا کوچه ی یا محله ای که آپارتمان مورد نظر قرارگرفته یا دسترسی آسان به نانوایی و سوپرمارکت و حتی مدرسه یا جاده اصلی اهمیت زیادی می دهند. هرچقدر قیمت آپارتمان بیشتر باشد در آن منطقه انتظارات خریدار هم افزایش پیدا میکند. خریدار آپارتمان به همسایه های اطراف هم اهمیت می دهد به هم ساکنین آینده یک آپارتمان اهمیت می دهند ، بطور مثال اگر یکی از واحد های آپارتمان خودتان را به شخصی که از نظر اخلاقی تایید شده نمی باشد بفروشید ، مطمئنن برای فروش باقی واحد ها دچار مشکل خواهید شد.

 

بافت منطقه

اگر قصد ساخت ویلا دارید ، باید به این موضوع که سازه های بعدی این منطقه آیا ویلایی خواهد بود یا خیر ، یا سازه های فعلی منطقه ویلایی هست یا خیر اهمیت دهید.

اگر قصد ساخت آپارتمان را دارید ، به این موضوع دقت کنید که خریداران شما از چه قشری هستند ، اگر از طبقه ی سطح بالای جامعه هستند ، مطمئنن باید آپارتمان های اطراف نیز شرایط مناسبی برای خرید قشر مرفح جامعه داشته باشد تا شخصی که قصد خرید آپارتمان شما را دارد ، خیالش از بابت همسایه ها جمع باشد.

پس به این نکته که باید سازه شما متناسب با بافت منطقه باشد دقت کنید.

 

کاربری زمین

برای ساخت و ساز حتما باید کاربری زمین مسکونی باشد. در زمین هایی با کاربری باغ نمیتواند ساخت و ساز مطمئنی داشت.

 

ویو یا نور مناسب

اگر قصد ساخت ویلا را دارید ، زیبایی اطراف بسیار مهم هست. سعی کنید بالاترین نطقه های منطقه را برای ساخت ویلا انتخاب کنید.

برای آپارتمان هم می بایست به این موضوع که ارتفاع آپارتمان های مجاور چقدر خواهد بود توجه کنید. کوچه های کمتر از ۸ متر ، باعث کاهش نور در آپارتمان شما  می شود.

 

دسترسی آسان

برای ویلا سازی عموما به کوچه و خیابان بیشتر اهمیت داده می شود. اما داشتن سوپرمارکت در نزدیک ترین فاصله بیسار مهم می باشد.

برای خرید آپارتمان درستی آسان بسیار مهم و تاثیر گذار خواهد بود. در شهر بابل ، مناطقی وجود دارد با وجود اینکه در بافت شهری هست ، دسترسی بیسار بدی به امکانات دارد. بطور مثال دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مهم هست و منطقه هایی که حمل و نقل به آن دشوار هست ، قیمت پایین ترین نسبت به آپارتمان های ضعیف تر با دسترسی آسان دارد. علاوه بر موضوع حمل و نقل ، امکانات اجتماعی مثل درمانگاه ، بانک ، مدرسه ، فضای بازی کودک یا پارک هم بسیار تاثیر گذار در قیمت آپارتمان می باشد.

 

مسیر رفت آمد مناسب

توجه داشته باشید که داشتن یک کوچه یا خیابان خوب ، می تواند قیمت ملک شما را افزایش دهد.